پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204354
توصيه‌هايي براي حفظ شادي در زندگي زوج‌هاي جوان
تاریخ انتشار : 1394/11/28 09:52:59
نمایش : 1559
حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان در مراسم جشن ازدواج دانشجويي دانشگاه شاهد گفت: د شادي که در اول زندگي حاکم است را در زندگي حفظ کنيد و اجازه ندهيد شادي از بين رود و بايد زوجين همديگر را در اين امر کمک کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مراسم نخستين جشن ازدواج دانشجويي دانشگاه شاهد با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين پناهيان،شعر خواني دکتر عباس احمدي، مولودي خواني حاج ميثم احمدي پور و با اجراي سيد علي ضيا و با حضور زوج هاي دانشجو و مسئولين و دانشجويان دانشگاه روز 25 بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زينب (س) در سالن همايش هاي امام خميني (ره) دانشگاه برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمين پناهيان در سخنراني خود بيان داشتند: اولين توصيه که به زوج هاي جوان دارم شاد بودن در زندگي، احساس شيريني و احسان رضايت از پروردگار است و اين يکي از اصول دين ما مي‌باشد، واقعا اگر کسي که ادعاي دينداري و مذهبي بودن دارد، بايد انسان شادي باشد و اينکه در خود متن قرآن داريم که تعداد انسانهاي  بانشاط کم اند به اين دليل است که مولفه‌ي انسان شاد يعني شاکر بودن از خداوند و اين بايد در متن زندگي موج بزند.

 

اينکه در زندگي چرا بايد شاد نبود؟ و چرا بايد مشغول شادي هاي سطحي باشيم؟

 

اميرمومنين عليه السلام در اين زمينه توصيه مي کنند که مومن دايما بايد با نشاط باشد و ما بايد شادي را پيدا کنيم. وي افزود: توصيه اي که به زوج هاي جوان دارم اين است که  هر وقت غم به سراغتان آمد مانند زمان کودکي که قايم با شک بازي ميکرديد و به دنبال گمشده خود بوديد الان هم همان گونه بايد دنبال شادي بود.

 

حجت الاسلام پناهيان به زوج هاي جوان توصيه کردند شادي که در اول زندگي حاکم است را در زندگي حفظ کنيد و اجازه ندهيد شادي از بين رود و بايد زوجين همديگر را در اين امر کمک کنند.

 

ايشان براي مديريت ارتباط در خانواده بيان تفاوت هاي آقايان و خانم ها در اين محافل را لازم دانستند و تاکيد کردند که آقايان و خانم ها شاخصه هاي اصلي و مهمي دارند که بايد مورد توجه قرار گيرد. ايشان مهمترين نياز مرد را غرور بيان کردند و افزودند: اين مورد بايد از طرف خانم ها تامين شود و غرور مرد به هيچ وجه نبايد  شکسته شود و خانم ها با استفاده از الفاظ مناسب بايد غرور آقايان را حفظ کنند و اين امر مستلزم اطاعت از اقايان مي باشد.  

 

ايشان در بيان ويژگي خانم ها، مهمترين نياز زن را محبت عنوان کردند و بيان داشتند: زن بايد  محبوب مرد باشد و روايت پيامبر اعظم (ص) به اين مطلب اشاره ميکند که اگر مردي به زن خود بگويد دوستت دارم تا آخر عمر او فراموش نمي کند و مرد نبايد تلقي کند که  اين لفظ نبايد تکرار نشود چون تکرار اين لفظ باعث محبوبيت مرد نزد خانم ميشود.

 

ايشان در ادامه سخنان خود عنوان کردند که مستحب است آقايان براي همسرانشان لباس زيبا و خوب بخرند و اين تنوع از ويژگي مورد توجه خانم ها است و وظيفه آقايان اين است که محبوب همسرانشان باقي بمانند و با الفاظ خوب با خانم ها در موقع عصبانيت صحبت کنند و تلاششان بر اين باشد که دل آنها را  نشکنند. اگر اين موارد رعايت شود زندگي منبع شادي خواهد بود و نگراني از بابت تربيت فرزند وجود نخواهد داشت چون زن در خانه محبوب و ملکه خانواده است و مرد پادشاه خانواده و در اينصورت فرزندان خوب و متعادل به ثمر خواهند نشست.

 

حجت السلام پناهيان در حاشيه مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار روابط عمومي دانشگاه مبني بر اينکه با توجه به تحولاتي که در منطقه و خاورميانه شاهد هستيم، مولفه خانواده انقلابي براي صدور انقلاب چه بايد باشد؟ گفتند: اگر هدف زندگي خانواده براي ظهور باشد و ظهور اتفاق افتاد عمل به تکليف کرده است  و اگر  ظهور محقق نشود به علت اينکه  يک عمر منتظر، زندگي کرده است به اين ترتيب خود به خود خانواده انقلابي خواهد شد اين مفهموم در قديم جدي گرفته نمي شد اما با تحولات منطقه در حال حاضر کاملا گويا است و بايد جدي گرفته شود و اينکه در کدام خانه زندگي کنيم؟ کدام لباس را بپوشيم؟ بايد اينها به گونه اي باشد که مطلوب امام زمان‌مان باشد و هر زماني ظهور اتفاق افتاد به اين فکر باشيم که مولايمان را با چه ابزار و وسيله‌اي ميتوانيم ياري کنيم، با اين افکار مي‌توانيم يک خانواده انقلابي داشته باشيم.

 

شايان ذکر است زوج هاي دانشجو به همراه خانواده هايشان پس از اتمام مراسم توسط خودروهاي تزيين شده به حرم حضرت عبدالعظيم حسني مشرف شدند و در مراسم ضيافت شام حرم شرکت کردند.

منبع:ميزان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html